Hjälpsida för parkeringstillstånd i Strömstad Kommun

Här har vi samlat vanliga frågor och svar på problem som kan uppstå för våra användare. Hittar du inte den hjälp du behöver, tveka inte att kontakta oss för hjälp.

Vanliga frågor:

+ Sidan där man ska köpta tillstånd är tom eller fungerar inte för mig

Vänligen prova i en annan webbläsare eller på en annan mobil innan du kontaktar support om att sidan inte fungerar. Olika datorer och mobiler har olika webbläsare vilket kan medföra att sidan kan fungera dåligt på äldre mobiler och webbläsare.

+ Hur ändrar jag mitt registreringsnummer?

Du kan registrera upp till 3 registreringsnummer för ditt parkeringstillstånd.
Se manual här

+ Mitt kort godkänns inte fastän jag vet att det finns pengar på det

I 90% av fallen så beror detta på att du inte har godkänt ditt kort för att betala med online. Logga in på din bank och tillåt att kortet används för onlinebetalningar.

+ Jag har skapat ett konto men får inget bekräftelsemail.

Först och främst ska du kontrollera din skräppostfolder eller spamfolder på ditt mailkonto och kontrollera att mailet inte har hamnat där. Kan du fortfarande inte hitta något mail även om du är säker på att du skrivit rätt adress, prova då att skapa ett nytt konto med en annan E-postadress. Att kunna skicka automatiska E-post till dig är viktigt för oss då vi meddelar om tillståndet blivit godkänt eller ej via dessa mail. Därför är det viktigt att du kan ta emot dessa meddelanden.

+ Villkor

Villkor vid betalning av parkering samt parkeringstillstånd på p.stromstad.se

Dessa villkor gäller mellan Strömstads Kommun, Safekeeper AB och den som själv eller genom annan person betalar för en parkering eller parkeringstillstånd. Beställaren/betalaren anges som ”Kund” i villkoren.

Leverantören anges som ”Strömstads Kommun”, ”Vi” eller ”Safekeeper AB”. Samtliga priser på sidan är i SEK och inklusive moms.

Bekräftelse

Vid mottagande av bokningsbekräftelsen skall denna kontrolleras, så att alla uppgifter stämmer. Det åligger kunden/beställaren att ansvara för att uppgifterna på bekräftelsen är korrekta. Bekräftelse skickas via e-post och som textmeddelande (SMS). I händelse av fel skall Strömstads kommun kontaktas inom 7 dagar från mottagandet av bekräftelsen.

Ångerrätt och Returrätt

Om kunden erlagt avgift och sedan ångrar sig, skall kunden snarast kontakta Tekniska förvaltningen för återbetalning utav erlagt avgift. Fullt belopp för ej utnyttjad tjänst betalas tillbaka.

Användandet av personuppgifter

Genom att använda denna hemsida godkänner du också Hamnsystem Sverige AB datapolicy

Force majeure

Vid krig, naturkatastrofer, strejk och andra händelser som är att betrakta som force majeure kan Strömstads Kommun upphäva avtalet, varvid kunden med gäster snarast skall underrättas. Strömstads Kommun är i sådana fall skyldig att betala tillbaka det belopp som betalats, med undantag för den nytta som har nyttjats av tillståndet/avgiften.

~ ~ ~

VILLKOR FÖR ANVÄNDNING, BETALNING SAMT BOKNING.

Denna sida (tillsammans med de handlingar som anges på det) talar om villkoren för användning av vår hemsida p.stromstad.se.
Läs dessa villkor noggrant före användning samt betalning på vår hemsida.
Genom att använda vår hemsida, visar du att du accepterar dessa köpvillkor.
Om du inte accepterar dessa villkor ska du inte använda vår webbplats.

Hamnsystem Sverige AB tillhanahåller den digitala tjänsten med hemsidan p.stromstad.se åt Strömstads kommun för att underlätta för kunden att betala sitt parkeringstillstånd.

Information om oss

p.stromstad.se är en hemsida som drivs av Hamnsystem Sverige AB för Strömstads Kommun och Safekeeper AB.

Hamnsystem Sverige AB Org.nr: 559188-3680.

Strömstads Kommun Org.nr: 212000-1405.

Safekeeper AB Org.nr: 559008-7036

Kontakta Oss

Strömstad Kommun

Telefon: 0526-190 00

E-post: kommun@stromstad.se

Öppettider

Vardagar 08:00 - 16:00